Networking-GPS az első sikeres üzletig akár kezdő networkerként is


Networking iránytű. Lépésről lépésre útmutató tervezéstől az első üzletközésig. Nem számít, ha kezdő networker vagy networking sérült vagy. Olvasd el a cikket.


A networking ma az egyik leghatékonyabb eszköz egy vállalkozó kezében, mégis kevesen használják jól. Pedig nem kell hozzá más, mint lépésről lépésre követni az útvonalat, ami bizonyítottan működik.

A cikk betekintést nyújt abba, hogyan juthatsz el az első sikeres üzletkötésig networking által úgy, hogy megteremtsd a hosszútávú együttműködések alapjait. Mindezt könnyedén, miközben jól is érzed magad.
Vágjunk is bele!

1. lépés: Lásd tisztán és reálisan a célt

Célkitűzés nélkül a networking olyan, mint térkép nélkül túrázni. Bár láthatsz ezt-azt, de végül könnyen ugyanott lyukadhatsz ki, ahonnan indultál. Jobban megéri, ha szánsz egy kis időt a tervezésre.

Minden networking cél akkor jó, ha konkrét, mérhető, reális és hatékony. Természetesen bármely célkitűzés akkor fog működni, ha működteted. Nézzük az alapokat:

  • Gyakoroljam be legalább 3x az 1 perces bemutatkozásomat.

  • Mutatkozzak be érthetően, legjobb tudásom szerint 15 új vállalkozónak.

  • Proaktívan keresem a kapcsolatfelvételt legalább 3 emberrel, aki szimpatikus és a tevékenysége alapján érdekes lehet számomra.

  • Én egyesszám 2. Személyben fogalmaznám, ami egy utasítás, vagyvegy cselekvési terv.

A sikeres networking kulcsa a megfelelő hozzáállás és konzisztens cselekvés. Tévhitek helyett célszerű konkrét, reális, tőled függő célokkal indulni. “Rendben, de hová?” - kiváló kérdés, máris mondjuk.

Networking klubból sok működik az országban, többet is kipróbálhatsz, nálunk például kötelezettségmentesen üzleti reggelizhetsz próbaként két alkalommal. Lényeg, hogy rátalálj arra a közegre, ami szimpatikus, ahol hozzád hasonlók vesznek körül és ahol működik a networking, mert működtetik.

2. lépés: Így keltsd fel mások érdeklődését 1 percben

Minden networking esemény döntő momentuma a bemutatkozás. Talán az egyetlen esély, hogy felkeltsd mások figyelmét. BCC-n belül nem véletlenül hivatkozunk rá "milliókat érő egyperces bemutatkozásként", és képzéssel is segítjük benne a tagjainkat.

Egy nyerő bemutatkozással hirdetéseket megszégyenítő hatékonysággal tehetsz szert új kapcsolódásokra! De mégis hogyan mutatkozz be 1 percben?

Biztosan tudnál órákon át beszélni a vállalkozásodról, a szakmai tapasztalatodról. Egy networking bemutatkozásnál viszont nem ez a cél! Tekints rá úgy, mint egy kis teaser, egy mozielőzetes. Lényeg, hogy felkeltsd a figyelmet, amihez csakis a legfontosabb dolgokat ajánlott röviden, tömören, frappánsan elmondani:

  • Neved / vállalkozásod neve

  • Mivel foglalkozik a vállalkozásod? /Ha nehezen érthető a tevékenység, ismertesd hasonlattal./

  • Kik a kedvenc ügyfeleid? (akár konkrét sikersztorival)

  • Kikhez keresel kapcsolódást?

Ha csak ezekre kidolgozod a válaszaidat, már lehet egy ütős bemutatkozásod. Érdemes kerülni a „mindenhez is értek” típusú felsorolást, a szakszavak halmozását és a barokkosan hosszú körmondatokat. Még fontosabb, hogy ne fuss ki a javasolt 1 percből, mert csak elveszted a figyelmet. Aki sokat markol, keveset fog ugyebár.

Segítségként itt egy fiktív bemutatkozás:

“Sziasztok, Virtuális Virág vagyok.

Virtuális asszisztensként számlázási, adminisztratív és időpontfoglalással kapcsolatos feladatokban segítek szolgáltatókat. Kedvenc ügyfeleim, akik tudják mennyit ér az idejük és nem pazarolják azt adminisztratív feladatokra.

Jelenleg ügyvédi irodákhoz keresem a kapcsolódást, ahol sok a teendő, de kevés a szabad kapacitás.”

Improvizáció helyett állítsd össze előre és gyakorold az 1 perces bemutatkozásod. Egészen addig, amíg egészséges magabiztossággal nem megy. Ez kulcsfontosságú, ha a lehető legtöbb ajánlással szeretnél hazamenni.

3. lépés: Így hozd ki a maximumot egy networking eseményből


Először is érkezz időben. A pontosság neked nyugalmat ad, a körülötted lévők irányába bizalmat mutat. A telefonod megvár, egy networking esemény első pillanatától kezdve másokra összpontosíts:

  • köszönj udvariasan és keresd a rendezvény koordinátorát;

  • ha épp hozzánk jössz üzleti reggelire, csatlakozz egy asztaltársasághoz;

  • ne stresszelj a szereplésen, ha izgulsz, az is teljesen normális;

  • figyelj a többiekre, a jó networker előbb hallgat, mint beszél;

  • keresd a kapcsolódási pontokat, hasonló célcsoport vagy szolgáltatás, és márus van miről beszélni.

Nem kell tökéletesnek lenned. Fontosabb, hogy jelen legyél, figyelj, nyitottan érdeklődj mások irányába. Gondold át, kivel beszélgetnél szívesen tovább? Kinek tudsz értéket adni? Kit tudnál összekötni valakivel?

A networking motorja az ajánlás. Egy kapcsolatépítő eseményből akkor hoztad ki a maximumot, ha a lehetőségeidhez képest maximális ajánlást adtál és kaptál. Ennek jegyében kezdeményezz. Nem csak várni érdemes az ajánlásokat, hanem adni is.

Meg persze feldolgozni, de erre mindjárt kitérünk. Előtte még egy gondolat.

“Jajj, mégis kit ajánlhatnék, nekem nincs kapcsolatrendszerem?” - ez is egy olyan tévhit, ami gyakran felmerül.

Amikor olyan bemutatkozást hallasz, ami szimpatikus, akkor bátran ajánlhatod

  • saját magadat;

  • egy ügyfeledet;

  • bármely stratégiai partneredet, beszállítódat;

  • jó ismerősödet stb.

Az ajánlás olyan, mint egy feltett kéz. Azt jelenti, érdeklődöm, kíváncsi vagyok, beszéljünk. Innentől kezdve nincs mitől tartanod. Amint elkezded működtetni, jó eséllyel rájössz, valójában mekkora is a kapcsolatrendszered.

+1. lépés: Utánkövetés, a leggyakoribb hiányzó láncszem

Mit sem ér egy jól sikerült beszélgetés, bemutatkozás vagy ajánlás, ha elsikkad a folytatás. Utánkövetés nélkül a tartósan eredményes networking esélytelen. Úgyhogy:

  • Menj utána a kapott ajánlásaidnak 72 órán belül. Minél frissebb az élmény, annál könnyebb kapcsolódni.

  • Hívd telefonon a másikat. Egy email bármikor elveszhet, telefonon viszont percek alatt tovább építheted a kapcsolatot.

  • Egyeztess 1:1 találkozót személyesen vagy online. Bő fél órában kényelmesen átbeszélhetitek a lehetséges kapcsolódásaitokat, illetve a továbbiakat.

Ezek a személyes beszélgetések lehetnek a networking aranybányáid. Online és offline is működnek, feltéve ha mindkét fél részéről kölcsönös a nyitottság. Amire figyelj:

  • kérdezz a másik fél tevékenységéről;

  • tudd meg, kihez keres az illető kapcsolódást;

  • alakítsd úgy a beszélgetést, hogy rád is jusson idő;

  • a végén mindenképp egyeztessétek, hogy ott helyben ki kivel tudná összekötni a másikat


BCC-n belül mi csak “dumcsizgatásnak” hívjuk ezeket a semleges ismerkedő beszélgetéseket. Ha rendszeresen időt fordítasz rájuk, akkor nálad is működni fognak.

Hogy lesz ebből üzletkötés belátható időn belül?

A networking nem spanyolviasz, amit fel kell találni. Megvannak a bevált, jól működő lépései, amiket csak követni kell. De nem is sprint, hanem maraton. Tehát működtetni kell, hogy nálad is működjön és sokszoros megtérülést hozzon.

A GPS tehát ott van előtted. A kérdés már csak az, készen állsz-e megtenni az első lépést

  • egy olyan közegben, ahol őszinte érdeklődéssel fogadnak,

  • ahol az ajánlás nem tukmálás,

  • ahol a networking működik, mert működtetik,

Ha igen, akkor akkor gyere el hozzánk kötelezettségmentes próba reggelire a BCC-be.
Tévhitmentesen. Időhúzás nélkül. Érték alapon.

 

Vissza a blogbejegyzésekhez

Kedvet kaptál? Kipróbálnád, milyen az élet a BCC-n belül?

Vegyél részt most egy üzleti reggelin

...és kötelezd el magad később!



Business Contact Community Kft.

Székhely: 2636 Tésa, Petőfi u. 16.

Adószám: 23087251-2-13, Cégjsz.: 01-09-952315

Bank: K&H Bank 10401196-50526781-83531000

Tel: +36 70 615 27 03

H-Cs: 13:00-16:00

P: 09:00-11:00