Dobd el a ballasztot
május 4, 2020
Balczó Dorottya és Bloch Dániel – D2 Kreatív Műhely
május 5, 2020

Siket Gábor – NETCORP Kft.

Siket Gábor a Netcorp Kft. tulajdonosa, 2017-ben csatlakozott a BCC-hez. Idén a hatodik évét kezdi nálunk. Megkérdeztük tőle, miként vélekedik a BCC-ről?

  • Miért hosszabbítottál ismét? Kérlek, beszélj erről egy kicsit bővebben!

Talán ez a negyedik vagy ötödik évem már nem is tudom, olyan régen volt amikor elkezdtem a BCC-t. Annak idején teljesen egyedül vágtam bele a vállalkozásomba. Egyéni vállalkozóként kezdtem, s az elmúlt négy-öt évben nagyon sokat fejlődtem Ezt mind a BCC-nek köszönhetem. egyfelől szakmailag, másfelől üzleti kapcsolatokban is rengeteget kaptam tőle. 

Én első generációs vállalkozó vagyok, nem volt körülöttem senki, akitől tanulhattam volna. Nem volt mankó, nem volt egy apa, vagy Keresztapa vagy bárki, akit megkérdezhettem volna, hogy „Te figyelj már, ezt hogy kell csinálni?”. Ráadásul még a baráti társaságom is olyan volt, hogy jellemzően alkalmazottak vettek körül. Nehéz volt egy-két dolgot megugrani. 

Igazából az első két évben, én nem úgy gondoltam a BCC-re, mint kvázi értékesítési platformra, ahol majd eladok, hanem a benne lévő tudásanyag vonzott, hogy bármit meg tudok kérdezni a tagtársaktól, és tudok tőlük tanulni.

  • A hatodik évedbe belevágva mit vársz a BCC-től, mi újat tud még neked adni?

Újdonságot maga a BCC és működése már nem nagyon tud mondani, tehát belelátunk, értjük, tudjuk, csináljuk. Idén már 11 éves a BCC, most már arról van szó, hogy erőteljes minőségi változások vannak. Az üzleti háttér stabilabb, a vállalkozói bázisban egyértelműen látszik, hogy egy másfajta színvonalat képviselnek az új tagtársaink, mint mondjuk öt évvel ezelőtt. Erősebb, komolyabb cégek jönnek hozzánk. Egyre komolyabb cégeket tudunk megszólaltatni, ezáltal nekünk tagoknak is egyre komolyabb üzleti kapcsolataink vannak. Tehát azt gondolom, hogy az idei év nálunk is üzletileg a stabilitás megalapozása lesz. Kipróbáltuk a dolgokat, értjük hogyan kell csinálni, és ezekre az oszlopokra vagy cölöpökre most már stabilan lehet házat építeni. 

  • Milyen sikereket tudhatsz magad mögött?

Az első és legnagyobb siker szerintem az, hogy vidéki vállalkozóként – Nyíregyházán van a székhelyünk – a BCC-nek köszönhetően, már nem a nyíregyházi ügyfeleink vannak többségben. Budapesti, Dunántúli, sőt még országhatáron túli kapcsolataink is vannak. 

A másik siker pedig én magam vagyok: Siket Gábor. Ugyanis a habitusom, a vicces hozzáállásom végett kvázi mindenki megismert már a BCC-ben. Ezt az elhíresült: „Mikor lesz a gála?”-kérdésemnek köszönhetem, amit egy éven keresztül minden egyes reggelin feltettem. Az lett az eredménye, hogy a gála napján többen odajöttek hozzám: „Gábor, most van a gála!”. Azt gondolom, hogy alapvetően ez egy nagy siker, hogy a nullából építkezve néhány év alatt egy vidéki vállalkozó eljut oda, ahová nekem a BCC által sikerült.

Ha pedig materiális dolgokra tekintek, akkor elmondhatom, hogy nagyon sok BCC-s ügyféllel és tagtárssal volt közös munkánk. Ha ki kellene emelnem a nagy partnereket, akkor az egyik legjelentősebb a BCC volt tulajdonosa, Bartucz Laci. Az ő egyik cégének csináltunk, illetve még jelenleg is csinálunk egy rendszert, aminek folyamatos munkavállalása van. S ha minden jól megy, és tudtommal igen, akkor a BCC-nek magának is mi fogjuk írni az új rendszerét. Ezen kívül természetesen a BCC-s tagtársakkal való munka is kiemelendő lenne, de túl hosszú lenne a sor, ha mindenkit fel kellene sorolnom.

  • Kinek ajánlanád a BCC-t és a networking-et?

A networking-et magát minden vállalkozónak ajánlanám. Szerintem afelett, hogy hirdessünk az újságokban, a Kelet-Magyarországban, vagy a Nők Lapjában, alapvetően már eljárt az idő. A networking lényege az, hogy nem a cégedet ismerik meg igazából, hanem téged, aztán rajtad keresztül a cégedet, s azzal fognak azonosítani. 

Sok vállalkozó követi el azt a hibát, hogy ugyan van egy jó céges megjelenése, de ő mint személy nem azonosítható a céggel. A BCC-ben hétről hétre vállalkozók szoktak összeülni,  még ha online formában, videócseten is, de az offline reggeliken szintén. Személyesen vannak ott a cégvezetők, döntéshozók tárgyalni, ahol kialakul a bizalom. 

Természetesen lehet a Google-ön keresztül is hirdetni, meg a YouTube-on videót csinálni, de annál nagyobb kapcsolati tőkét elképzelni sem tudok, mint hogy leülsz beszélgetni más üzletemberekkel! Nem egy felszínes, hanem egy baráti beszélgetésre, ami azzal zárul, hogy kezet fogtok és aláírtok egy szerződést. Mindenki boldog, ennél többet nem lehet marketingezni!

Ezért gondolom azt, hogy alapvetően mindenkinek ezt kellene csinálnia. Azt szokták mondani, hogy a nagy üzletek nem a tárgyalóasztalnál, hanem az ebédlőasztalok mellett dőlnek el. És én ezzel teljes mértékben egyetértek.

A BCC-t magát pedig azoknak az embereknek ajánlanám, akiket ez az egész érdekel. Akik szeretnének fiatalos közegben, kötetlenül, baráti alapon üzletelni. A BCC-nél egy szűrt társaság van, nagyon figyelünk a minőségre, nagyon figyelünk arra hogy milyen emberek vannak itt. Ezáltal, aki csak azért akar jönni, hogy kivegyen és nem akar visszaadni és nem akar ezzel az egésszel együtt élni, az nem marad meg. Egy jó cégvezetőnek valamilyen szinten egyfajta életstílus a networking. Ha beszél valakivel akkor rögtön megpróbálja elhelyezni a kapcsolati hálójában, próbál neki lehetőségeket felajánlani. Sokszor működik, hogy kezdetben csak adod és adod másoknak az ajánlásokat, s közben várod, hogy visszajöjjön, és te is kapj. Lehet, hogy már a negyedik ajánlást adtad valakinek… Semmi gond vissza fog majd jönni hozzád! A BBC ebben erős.

  • Miért szeretsz hozzánk járni, mit szeretsz itt a legjobban?

Egyértelműen a financiális szempont van a sor elején. Az, hogy az egyéves tagdíjért mennyi mindent kapsz itt. Egy jó cégvezetőnek tudnia kell mérlegelni. De nem pusztán a bevételről beszélek, hanem arról, mekkora tudásbázishoz férsz hozzá a személyes kapcsolatok által. Ha felhívod az egyik tagtársadat, felteszed a kérdésedet, ő segít, és nem állít ki számlát a segítségéért cserébe, mert tudja, hogy a segítsége valamilyen formában majd visszajön hozzá. Én nagyon sokat kaptam olyan beszélgetésekből, amik csak úgy megtörténtek. És nem az volt, hogy kifejezetten a problémáról kezdtünk beszélgetni. Kötetlenül diskuráltunk valamiről. Szeretem, hogy olyan emberekkel, olyan tapasztaltabb cégvezetőkkel tudok beszélgetni, akik már megélték azokat a problémákat, amiken én még csak most fogok keresztül menni, és tudnak, akarnak is segíteni neked.

A BCC által nyújtott lehetőségek közül kiemelkedők a képzések is. Ilyen például. Laci Egyperces bemutatkozás-képzése. Azt megtanulni miként mondd el amivel foglalkozol, egy percben, úgy hogy annak eredménye legyen: szerintem világklasszis!  Vagy akár Barbi Értékesítési képzése… Ugyanilyen fontos. 

Tehát én azt javaslom mindenkinek, hogy próbálja meg ezeket a befizetett éves tagdíjért elvégezni! Ha ezeket átkonvertálnánk pénzbe, ha rákeresel az interneten arra, mennyibe kerül egy bemutatkozás- vagy értékesítési-tréning, akkor azt láthatod, nagyon súlyos százezreket kérnek el különböző helyeken. A BCC esetében ezek a képzések benne vannak az éves tagsági díjában. Arról nem is beszélve, hogy emellé még megkapod ezt a kapcsolati tőkét, tudásbázist, amit szakemberek adnak át neked. Valamint még ott van egy országos tagi lista, akikkel te tudsz együtt dolgozni, gondolkodni, partneri szerződéseket kötni és értékesíteni feléjük a termékeidet, szolgálatatásaidat.

www.netcorp.hu