Befektetői gyorstalpaló
június 9, 2020
Szöllősi Emese – Hajómester
április 19, 2021

Seres Gábor – A kézműves Seres

 

Legújabb interjú alanyunk Seres Gábor, aki – nomen est omen – kézműves sörök előállításával foglalkozik. És újabb egy évvel meghosszabbította a BCC tagságát. Megkérdeztük tőle, miért tette ezt?

  • Miért hosszabbítottál nálunk?

Két okból. 

Egyrészt nyilván további üzleteket szeretnék szerezni a saját termékeimnek, szolgáltatásaimnak. Látom, hogy még mennyi kihasználatlan terület van. Ilyen szempontból az első év a tanulás éve volt. Még nem volt lehetőségem beletenni annyi időt és energiát, amit ez ténylegesen igényel. Ezen akarok a második évben javítani, és ezért is nem akartam elengedni, lezárni még a lehetőséget. Látok benne potenciált, hogy működhet, csak én nem csináltam elég jól. A második évben másképp fogok neki!

Másrészt egy csomó olyan szolgáltatást, partnert találtam, akik nekem, akár magánszemélyként, akár céges fronton hozzá tudott tenni a mindennapjaimhoz. Az ajánlások révén nem nekem kellett kiválasztanom, fellapoznom az Aranyoldalakat, hogy akkor kit válasszak? Ajánlottak számomra a napelemtől a tetőtér beépítésig, a weblaptervezéstől az online marketingre nem is egy bejáratott céget, szakembert. S az, hogy mindketten BCC-sek vagyunk, jó alapot teremtett az együttműködéshez.

Tehát én erről a két oldalról közelítem meg a kérdést. Egyfelől partnereket tudok találni a saját termékeimnek, másfelől bármire szükségem van, akkor elsősorban a BCC tagsághoz fordulok.

  • Mit vársz BCC-től?

Az én termékeim kézműves sörök. Az, hogy bekerülnek-e valahova, viszonylag magas szinten dől el. Ezen nagyon meglepődtem. Az aki a pultban áll vagy a közvetlenül a vendégekkel, vevőkkel foglalkozik nem dönthet arról, hogyan álljon össze az étteremnek vagy a boltnak a termékkínálata. Egy vagy több lépcsővel feljebb születik erről döntés. Az, hogy bemész valahová, és azt mondod: „Hoztam sört, kóstoljátok meg érdekel-e! Majd kereslek benneteket.”, nos, ez egyszerűen nem működik. Muszáj más szinten kezdeményezni a beszélgetést. Közvetlenül egy releváns döntéshozóig kell eljutni. De legalább annak valamilyen kapcsolatát kell kinyomozni, s azon keresztül eljutni hozzá, hogy egyáltalán foglalkozzanak a termékeddel. 

Szerintem a BCC nagyon jó abból a szempontból, hogy egyből olyannal tudsz beszélni, aki, ha lát benne fantáziát, akkor mond egy igent, vagy mond egy talánt. S az már egy jó alap. Nekünk ezzel rengeteg küzdelmünk volt a BCC előtt. Sok helyre küldtünk, vittünk sört, és nagyon alacsony volt a konverzió. Ez szerintem a networkingen keresztül sokkal hatékonyabban működik.

  • Milyen sikereket tudhatsz magad mögött?

Ezt is két oldalról közelítem meg. 

Egyfelől a privát dolgok is sikerek számomra. Lett egy nagyon jó árérték-arányú napelemrendszerem. Egy rugalmasan kialakított tetőterem. És pont nemrég mondtam Kókány Zolinak, hogy aki eddig csinálta korábban a szakmunkákat nekem, soha nem vitte végig a feladatokat. Ők az első brigád vagy társaság, akik az elejétől a végéig megvalósítottak mindent. Korábban mindig lemorzsolódtak a szakemberek. Például, valaki elkezdte a szigetelést, de egy másik társaság fejezte be. Majd jöttek belső felújítást végezni, s egy másik társaság fejezte be. Valaki betette az ablakokat, majd jött egy másik társaság, kiszedte, visszatette újra, mert az úgy nem volt jó, ahogyan korábban csinálták. Vagy a beltéri ajtókat elkezdte valaki betenni, jött egy másik, úgymond csak lejavítani a mellette lévő dolgokat. Nem volt jó, hogy ki kell szedni, vissza kell tenni mindent. Zoli volt az első akinél tényleg az elejétől, a tervezéstől a kivitelezésig megoldotta a házfelújításunkat. Ez az egyik siker, ami számomra nagyon fontos.

A másik oldalon pedig, találtam olyan partnereket a saját termékeimnek, akár Miskolc környékén, akár Budapesten, akik azóta is partnerek. Ez egy plusz helyszín, ahol az én termékeimet meg lehet kapni. Ezek sima kiskereskedések egyébként, akik továbbértékesítik a söreimet.

Ezen kívül pedig sikerült olyan céges vásárlókat is szereznem, akik egyedi kézműves sörökkel szeretnék a saját dolgozóikat meglepni. Már az első év elején sikerült egy ilyen céges megrendelőt találnunk. Pont a karácsonyi időszak előtt történt, láttak benne fantáziát és mellettünk döntöttek. Mondjuk egy kicsit hosszúra sikerült a közös gondolkodás, mert már szeptemberben leültünk beszélgetni, de végül csak az utolsó pillanatban december 20-án szóltak nekünk, hogy szeretnének tőlünk rendelni, ám december 27-ére kéne. Meg tudjuk-e oldani? Megoldottuk! Ehhez kellettek a megfelelő kapcsolatok.

  • Kinek ajánlanád a BCC-t és a networking-et?

Olyanoknak, akik nem igazán elégedettek azzal, ahol most vannak. Akik szeretnének egy másfajta módszert kipróbálni, ami nagyon-nagyon más, mint a konvencionális reklámok. Már rengeteg pénzt beleöltek a Facebook hirdetésekbe, vagy Google vagy akármilyen marketingeszközökbe és most egy kicsit okosabban, célirányosabban szeretnének reklámozni. Mert a networkingben rengeteg olyan csatorna is megnyílik, amikre nem is gondoltál volna. Olyan helyekről jönnek megkeresések, hogy elképesztő! Olyan vevő, akit egész biztosan nem céloznál meg semmilyen marketing-eszközzel, és mégis potenciális vásárlód lesz.

Most pont van egy olyan partnerünk, aki pálinkákkal foglalkozik. Már egy ideje árulnak pálinkát, de még nem volt olyan engedélyük, amely viszonteladásra is feljogosítja őket. Éppen most kezdtek ebbe bele, és partnereket kerestek. Ugyanabban a cipőben járnak, mint amiben mi is jártunk, vagy járunk. A célt már hosszabb ideje kitűzték, de most léptek egy olyan szintet, ami új módszereket kíván. S erre nagyon jó megoldás a BCC. Egyrészt mert mindenki nagy örömére be tudja mutatni, hogy milyen termékei vannak. Ugyanakkor egy  magas minőségű, kvázi hungarikumot hoz be a társaságba, s ezáltal, logikusan, a társaság  ismeretségi körébe, s ez tökéletes reklámot biztosít a számára.

  • Miért szeretsz hozzánk járni, mit szeretsz a legjobban?

Szerencsére elég közvetlen mindenki. Én azt vettem észre, főleg most, a második évemben, amikorra én is megtanultam, hogy lehet az üzleti beszélgetést kellően lazán, oldottan fesztelenül is lefolytatni. Ügyelve arra, hogy azért mégse toljuk túl, nehogy kontraproduktívvá váljon.

Azt is szeretem, hogy úgy is megkeresnek emberek, hogy semmit nem akarnak tőlem. Nincs szándékukban semmit eladni nekem. Csupán leülünk, beszélgetünk. És sok esetben, nem mindig, de sűrűn előfordult, az lett, hogy megemlítettem neki, hogy ja, igen én ezzel foglalkozom, és ez akár tovább is tud gyűrűzni. 

Most például Konkoly Ritával, a coach-csal, ültem le beszélgetni. Gondoltam, beszélgetünk online harminc-negyven percet. És végül másfél órás társalgást folytattunk. Én egyébként nagyon szeretek coach-os témákról beszélgetni. Úgy álltam fel, mintha egy kicsit coach-ra vettem volna a figurát, és alig várom, hogy tovább adhassam valakinek: ha szüksége van coach segítségére, Ritát válassza! 

Egyébként egy képzésen találkoztunk Ritával. Másnap felhívott, van-e kedvem online találkozni? Mondtam neki, persze, már én is akartam vele beszélgetni. Hasznos volt, mert ajánlott egy olyan marketinges csapatot, akik miskolciak, és valószínűleg ők fognak most segíteni nekem a Facebook oldalam átalakításában. A cél, hogy kicsit jobban feltornázzuk a Facebook-eléréseimet.

Egy másik hasonló történet: az én csoportomba jár Mihály Árpi, aki egyébként ötszáz méterre lakik tőlünk. Tudtam, hogy ugyanabban a kerületben lakunk, és mindig megbeszéltük, hogy össze kéne futni. A múltkor elmentem hozzájuk. Akkor derült ki számomra, hogy csak két utcával odébb lakik. Vittem neki nem tudom mennyi sört… Az egész autót átvittem! Tehát az összes sörkínálat nálam volt. Aztán úgy írtak rám otthonról, hogy mikor jövök már? Már fürdetni kéne! Szerintem ott voltam két órát, pedig fél órát terveztem.

Tehát ez tetszik még a BCC-ben: nincs közünk egymáshoz, de van egy olyan közös keret, vannak olyan kapcsolódási pontok, a BBC-s együttlétek által, amely jó kiindulási alap a személyes beszélgetések, kapcsolatok indításához.

www.aseres.hu