Növekedj a válságban is!
április 9, 2020
Pénzügyi tervezés a válságban, gyakorlati feladatokkal
április 17, 2020

Bartucz László – “Növekedj a válságban” című minikurzusa, melyben azonnal használható gyakorlati ötleteket kapsz, mellébeszélés nélkül.

5. pont – Kommunikálj az ügyfeleiddel, szerezz újakat!

1. Ha nem tudsz személyesen találkozni, akkor a videokonferencia minden változata működik!

A személyes találkozás után a videokonferencia csak a második legerősebb kommunikációs felület, még mindig jobb, mint a személytelen email, vagy a telefon.

2. A partnereid egy része vészterveken dolgozik, valószínűleg kapkod és elfoglalt.

A másik fele pedig rohadtul unatkozik, és vágyik a beszélgetésre bármilyen 11 évesnél idősebb homo sapiens-szel. Néhány gyors telefonnal, email-lel, sms-sel fel tudod mérni, hogy melyik partnerednek milyen kommunikációs gyakoriságra van szüksége.

3. Lehet, hogy kedvezményt kell adnod! Kérj cserébe hosszú távú szerződést.

Most alacsonyabb áron, de szolgáltatsz (BEVÉTEL MOST!!! ☺); a válság első évében pedig lesznek stabil ügyfeleid.

Mindenki árengedménnyel fog ügyfeleket vadászni az első perctől, amint ki tudja tenni a lábát az otthoni irodából.

Példa a bérleti díjak piacáról

A korlátozások megkezdésekor minden turista hazahúzta a csíkot, a külföldi diákok 80%-a szintén. Az albérleti piacra több száz új lakás ugrott ki 24 óra alatt. Egy szoba bérleti díja 3-4 nap alatt esett le 110 ezerről 60-70 ezerre. Ha azonnal lépek és 90 ezer forintos díjjal megtartom a bérlőt /meghosszabbítom a szerződést, akkor még mindig magasabb díjat kapok, mint a piac; plusz megúsztam egy hónapokig tartó bérlő-keresést (későbbi bevétel-kiesést).

(*) A szerző ingatlan-befektető is.

4. Ha most nem tud vásárolni, akkor meg kell állapodni a következő lépésben.

Ha valaki a túlélésért küzd, akkor lesz olyan szolgáltatás, amire nincs szüksége/pénze most (akár a te szolgáltatásod is ebbe a kategóriába kerülhet). Ha visszaáll a helyzet, akkor újra kell a szolgáltatásod. Felesleges nyomulással, vagy idegeskedéssel elrontani egy objektív okok miatt éppen parkoló több éves kapcsolatot.

5. Az új szabályok szerint kell szolgáltatnod!

(ezt részletesen majd a termékfejlesztés pontban) Ha éttermed van (és gyakorlatilag bezártak), akkor jöhet a házhoz szállítás! Meg fogsz lepődni, hogy a szükségben egy nap alatt elindíthatsz egy olyan szolgáltatást, amihez több év tervezés, programozás, engedélyezés folyamatot terveztél korábban ☺. Egy mobil, egy operátor, és egy „feliratkozásért ingyen pizza” akció pár hét alatt beröffenti a bizniszt ☺. (VALÓS PÉLDA). Jelen helyzetben egy „félóránként teljesen fertőtlenített konyha” szlogent többet érhet, mint a legjobb ételrecept ☺.

6. Ha tanácsadó vagy, akkor táv-tanácsadás/képzés!

Új ügyfelet is lehet szerezni ingyenes segítség-nyújtással és ajánlások szerzésével. Meg fogsz lepődni, hány tanácstalan ember lóg most a neten és kb. mindenkinek elege van a CORONA… vagy COV… kezdetű hírekkel. A tudás-megosztással jót teszel, és ügyfeleket is szerezhetsz.

7. Erősítsd meg a kapcsolati hálódat.

Ha már úgyis beszélgetsz a partnereiddel, időt tudsz szánni rá, hogy feltérképezd a kapcsolatrendszerüket. Ha eddig nem voltál 1 perces bemutatkozás képzésen, akkor most elárulom, hogy nem érdemes feltenni a „SZERINTED KINEK LEHET SZÜKSÉGE AZ ÉN SZOLGÁLTATÁSOMRA?” kérdést. Próbáld leírni a saját legjobb ügyfeleidet, és hozzá hasonló figurákat kutass a partnerek kapcsolatrendszerében! És próbálj segíteni te is: kérdezz, és kapcsolj össze embereket!

8. Több vállalkozó együtt = exponenciálisan több potenciális kapcsolat!

Gyere online üzleti reggelire! Hozz magaddal vendéget! Az eddigi online reggelik tapasztalata, hogy ugyanolyan jó a hangulat, és kb. ugyanannyi ajánlás is születik, mint a normál reggeliken. Plusz minden napra jut egy CORONAVÍRUS vicc ☺. Mi is tanuljuk ezt a platformot, és már most végtelen lehetőségek látszanak.

9. Itt az idő referenciákat szerezni és közzétenni magadról.

Kérj véleményt az ügyfeleidtől, és oszd meg sikereidet!

Otthon is végezhető üzleti kapcsolatrendszer fittness gyakorlatok:

  1. Ügyfél-lista, kapcsolattartó, elérhetőség bevétel, vásárolt termékek /szolgáltatások táblázat előszedése, aktualizálása, stb.

  2. Fentről lefelé haladva minden DÖNTÉSHOZÓVAL egyeztetni.

    Tud-e vásárolni? Ha nem, akkor mikor hívható? Egy jó kedvezmény, vagy extra szolgáltatás segít-e megtartani? Lehet-e egy hosszú távú szerződést összehozni most?

  3. Partnerek kapcsolatrendszerének feltérképezése.

    Esetleges közös ajánlatok, vagy kölcsönös keresztbe-ajánlási lehetőségek listája

  4. Üzleti reggeli! Üzleti reggeli! Üzleti reggeli!

    A releváns tagtársak rendszeres zaklatása, segítése.

  5. Átmeneti termék beindítása (ha lehet ilyen).

  6. Online jelenlét erősítése

    Akcióterv az önfényezésre, ingyenes tudásmegosztásra, webinár elindítására, stb.

  7. Szerezz referenciákat a fontos ügyfelektől és tedd közzé ☺.

    Weboldal, Facebook és társaik lesznek most a szócsöveid pár hónapra.

JÓ MUNKÁT!

Érdekel a kurzus következő anyaga? Itt kérheted!


Növekedj a válságban – Minikurzus

Ezt a receptet követik a sikeres vállalkozások!

A teljes gazdasági összeomlások esetére viszonylag sztenderd recepteket követnek a sikeres vállalkozások. Ezeket foglalom most össze, és folyamatosan teszem közzé az egyes pontokat is részletesen.

Bartucz László

A nehéz helyzetben próbálok tanácsokkal, és ötletekkel segíteni a vállalkozókon.

– Bartucz László –

Valós saját tapasztalat (mostani, több százmillió forint árbevételű cégeimet a 2008-2009-es válságban építettem fel; a feleségemmel közös – kb. félmilliárd értékű ingatlan-portfóliónk is ebben az előző válságban született); és sikeres vezetők tudása alapján szedtem össze a javaslataimat.

Érdekel a Minikurzus következő anyaga?

Az egyes pontok megoldásait mindig a BCC tagok között fogjuk először megosztani, de ha nem vagy a BCC üzleti klub tagja, akkor is hozzájuthatsz soron kívül a kurus következő anyagához.