Further
Illés Péter – Further Digital Solution
július 7, 2021
networking
A BCC üzleti klub és a networking
július 8, 2021

Hogyan értékesítsd önmagad? Avagy a profi énmárka építés legfőbb lépései!

enmarka-epites

Az üzleti életben ma már elengedhetetlen, hogy bármilyen környezetben profin el tudd adni magad és a termékedet. Akár egy perc alatt is. Ennek az egyik alappillére, hogy megfelelő énmárkát építesz ki a környezetedben. Nagyon sok dolog, sőt minden azon múlhat, mások hogyan ítélnek meg téged és ez nem csupán az üzleti életre igaz. Egy üzleti klubban, mint a BCC komoly milliókat érő szerződéseket hozhat neked, ha kellőképpen tudatos vagy.

De mi kell ahhoz, hogy az énmárka építés úgy sikerüljön, ahogyan azt te szeretnéd? Ebben a cikkben megtudhatod.

Az ügyfélkör bővítése sokaknak nehézkes, van aki retteg attól, hogy idegenekkel kötetlenül beszélgessen. De van olyan is, akinek nem okoz gondot a társalgás. Viszont nem tud koncentráltan és összeszedetten beszélgetni, túl viccelődős, nyomulós vagy éppen udvariatlan.

  1. A cél szentesíti az eszközt. Az eszköz pedig maga az ember….

Első lépésként fogalmazd meg magadban az elsődleges célodat. Eladás, vásárlás, meggazdagodás, terjeszkedés? Ez szinte mindegy, de a lényeg, legyen jól körül írható és fogalmazd is meg legalább egy-két mondatban. Így az emberek fejében könnyebben rögzülni fogsz.

Hogy miért?

Mert azt a képet fogod magadról mutatni, hogy céltudatos vagy, határozott és eltökélt.
Tehát papírt elő, itt az ideje a számvetésnek, az énmárka építés első pontja, legyen meg a cél!

Ehhez az alábbi kérdésekre kell választ adnod egy bemutatkozás alkalmával:
– Miért vagy itt?
– Mit csinálsz?
– Mit adsz másoknak (szakmailag és kapcsolatépítésben)?
– És másoktól mit vársz?

2. Nem kell a leghangosabbnak lenned, hogy működjön az énmárka építés

Ha nem vagy központi figura, akkor sem kell elengedned a BCC-t. Hiszen az introvertáltak számára is megvan a megfelelő énmárka építési technika. Ehhez a legjobb módszer, ha megkeresed a társaság legaktívabb tagját, légy vele jóban! Ő fog elvezetni téged a kívánt partnereidhez és fordítva. Így egyesével cserkészheted be a szerződéseket. Ez már inkább a te tereped, nem igaz?

3. Hallgatni arany. Figyelj többet, mint amennyit beszélsz!

Ha rád az előző pont nem érvényes, akkor ez a tanács neked szól.
Estél már abba a hibába, hogy többet járt a szád, mint amennyit kellett volna? Tipikus első randis eset, igaz? Az Üzleti Reggeliken is sokszor látom, ahogyan felsülnek az emberek.

Pedig elég lenne eljönniük az egyperces képzésünkre, ahol mindent megtanulhat.

Azért ne beszélj, hogy a kínos csendet megtörd. Az rosszabb, hidd el! A „milyen kegyetlen már megint az időjárás” meg a „láttad tegnap a híreket? Megint emelik a benzinárakat.” felütések néha jók, de alapvetően a céltalan csevej felé terelik a diskurzust. Ha te sem szeretnéd vesztegetni az idődet, akkor kérdezz határozottan. „Te pontosan mivel foglalkozol?”, „hogy megy mostanság az eladás?” és hasonló kérdések sokkal céltudatosabbak. Ezekkel a kérdésekkel eleve Te leszel, aki a beszélgetést irányítani tudja.

4. Nem kell minden szépet, minden jót elmondanod magadról!

Inkább törekedj arra, hogy önazonos légy és minőségi. Kicsit furán hangozhat ez a minőségi, mert emberre nem, inkább termékre mondjuk. De ha kapcsolatokról beszélünk, akkor mégis megállja a helyét a kifejezés.
Tehát légy te is egy potenciális minőségi kapcsolat a másik fél szemében.
Ha jól sikerült az énmárka építés, akkor egy networking esemény végén sokan fognak odalépni hozzád.

Fókuszálj tehát egy olyan területre, amelyben kiemelkedőt alkotsz és ezt erősítsd magadban és másokban is. Ettől magabiztosabb leszel és a többiek szemében is önbizalommal telinek fogsz tűnni.

Fontos! Azonban ne legyél nagyképű! Van egy határ, ezt te is tudod, érzed. Az, hogy nagyobbnak mutatod magad, nem válik a hasznodra az énmárka építés szempontjából sem.

5. Az állandóság.
„Csak két dolog biztos, az adó, meg a halál. ” Én azt mondom legyen három. Tedd hozzá a saját énmárkádat is.
Mire gondolok? Ne változtass a rólad kialakítandó képen.

Az énmárka kiépítése egy rendkívül hosszú és soklépéses folyamat, amin nem szabad változtatni.

Azzal lényegében a hiteledet veszítheted el mások szemében. Mivel első benyomást csak egyszer keltesz másokban, ezért ezzel inkább ne játsz. Csak gondolj bele, hogyan venné ki magát, hogy az egyik BCC-s tagtársad úgy ismer meg, mint a szabadszájú, laza vállalkozó, aki a csillagokat leígéri az égről, míg egy másik úgy ismer meg, mint aki egy csendes, magának való figura. Mindezt azért, mert aznap reggel épp rosszul keltél.

Szóval légy konzekvens, mert az énmárka soha nem építi fel önmagát!

Most pedig csak Neked, csak most elmondom, hogyan alakíthatod ki a megfelelő énmárkát a BCC segítségével.

Ha még új vagy a BCC üzleti reggelijén, akkor az első alkalom után írj egy listát arról, kikkel akarsz találkozni. Mivel egy BCC-s üzleti reggelin lehetőséged nyílik több cégvezető bemutatkozását és még új vagy, akkor bizony rengeteg új infot fogsz egyszerre kapni. Ezért papírt elő, készíts jegyzetet! Hiszen az énmárka építés szempontjából nem elhanyagolható, ha már az első közvetlen beszélgetés után megjegyzed, mivel foglalkozik a másik.

Nem beszélve arról, hogy ezek a cégvezetők is szívesebben fognak Veled leülni egy kötetlen beszélgetésre, ahol jobban megismerhetitek egymást. Vagy akár egy esetleges együttműködés részleteiről is egyeztethettek.

Fontos, a BCC üzleti reggeli után ne várj sokat egy-egy időpont egyeztetéssel! Hiszen ahogy telik az idő, úgy „hűl ki a lead”. A networking akkor működik jól, ha folyamatosan törődsz a kapcsolatokkal.

Itt hadd jegyezzem meg, hogy minden vendég és tag számára lehetőség van arra, hogy bárkit megkeressen, aki valaha kapcsolatba került a BCC-vel. Hogyan férhetsz hozzá ehhez a listához?
Nincs más dolgod, mint regisztrálni a BCC24 online felületén, ahol a keresés mellett a tudástárban számtalan hasznos anyagot találsz.

Szóval, ha megvannak a potenciális partnerek a listádon, akkor jöhet az énmárka építés újabb lépése, a kapcsolatfelvétel.

Jó esetben telefonon fogod felvenni a kapcsolatot és nem a sarki boltban fogtok véletlenül (vagy nem véletlenül?) összefutni. A telefonos időpont egyeztetésnél pedig az alábbi tanácsaimat fogadd meg:

1.Csak olyat hívj fel, akivel már beszéltél legalább néhány szót az üzleti reggelin!

2.Telefonon csak időpontot egyeztess, ne kezdj el értékesíteni! Ez egyáltalán nem tesz jót a pozitív énmárkád kiépítésének!

3. Mivel már beszélgettél a hívott féllel korábban, így bizonyára tudsz róla valamit. Igyekezz fontos információkat is begyűjteni róla, amivel lenyűgözheted őt!
Például ha elejti, hogy a gyereknek versenye lesz, vagy a cége mérföldkőhöz érkezett, szerelőhöz vitte az autót stb. akkor jól veszi mi magát, ha rákérdezel, hogy sikerült a dolog.”

4. Inkább a kérdezés legyen a főszerepben.

5. Légy nyitott! Hallgasd meg, amit mond és ne ragaszkodj az előre eltervezett monológodhoz.

6. Ha hívás közben mosolyogsz, akkor azt érezni fogja a hívott fél. Furán hangzik, de bizony a mosolygó ember hanglejtése más, mint amikor neutrálisan beszélsz. A jó hangulat pedig szinte egyenes út a pozitív megítéléshez. Ezt az énmárka építés kapcsán remélem, nem kell különösebben kifejtenem ugye?

Láthatod tehát, az énmárka építés a sikeres üzletemberek esetén szinte mindig jelen van. Viszont azt is tudnod kell, senki nem születik alapból sikeresnek. Ezt meg kell tanulnia mindenkinek. Van, akinek könnyebben megy és van, akinek nehezebben. Nyilvánvalóan látunk rá példát, hogy valaki már fiatal korától kezdve sikeresebb a társainál és Te is érzed, hogy jó lenne vele barátkozni. De hidd el, Bill Gates(Microsoft alapító), Steve Jobs(Apple alapító), Angela Merkel(német kancellár), vagy Larry Page(Google alapító) sem volt világ életében ilyen megnyerő figura. Ők is rengeteget tanulták, sajátították és gyakorolták a különböző technikákat, aminek köszönhetően a pozitív énmárkájuk kialakult. Tegyél hát te is minél többet, tanulj, gyakorolj és alkalmazd a technikákat!

Végezetül pedig álljon itt Bejnamin McLane Spock világhírű gyermekorvos aforizmája, minszerint:

„Bízzál magadban. Többet tudsz, mint hinnéd.”

Ha tetszett a cikk, olvasd el a többi blogbejegyzésünket is!

Forrás: https://personalbranding.blog.hu/2018/09/25/enmarka_alapok_5_lepesben