Networking és uborkaszezon? Van-e pangás az üzleti kapcsolatépítésben?
Vagy ez csak kifogás? A válaszért és konkrét networking tippekért olvasd el a cikket.
Pangás, üresjárat, uborkaszezon. Vajon a networking világában ezek természetszerűen ismétlődő jelenségek, vagy nem többek szimpla kifogásnál? Létezik-e szezonális “fű se nő” állapot az üzleti kapcsolatépítésben, vagy ez csak tévhit?
A cikk 15 év tapasztalata alapján ad választ ezekre a kérdésekre. Görgess tovább a részletekhez és a leghasznosabb örökzöld networking tippekhez.
Létezik-e üresjárat vagy uborkaszezon a networkingben?
Kezdjük ott, hogy mit is értünk networking alatt. A szó magyarul kapcsolatépítést jelent. Lényege a kapcsolatok aktív építése, ápolása, különösen szakmai vagy üzleti célok érdekében.
Cselekvés alapú tevékenységről beszélünk tehát, aminek semmi köze a szezonalitáshoz. Uborkaszezon vagy
üresjárat csakis akkor van a networkingben, ha elhiszed, beletörődsz és kifogásként használod.
Mi vagyunk a jó ellenpélda, hisz bár a cikk írásakor odakint 33 Celsius fokot mutat a hőmérő, nálunk BCC-n belül mégis
a július-augusztus évről évre rekord hónap;
networking aktivitási kampány tartja lázban a tagságot;
évről évre ilyenkor (is) csatlakoznak új vállalkozók változatos iparágakból;
a kapcsolatépítő reggelik mellett workshopok zajlanak teltházas részvétellel.
Működik, mert működtetjük. De várj! Ezen a ponton szokott felmerülni egy gyakori kérdés, úgyhogy hadd válaszoljuk meg gyorsan.
“De én sí utakat szervezek télen, nálam sincs uborkaszezon?”
Természetesen a szolgáltatói tevékenységed lehet szezonális. Az ünnepnapokra, hétvégékre sem feltétlenül éri meg bazírozni. Se az, amit networking címszó alatt évközben csinálnod kell(ene), az más kávéház.
Mert egy üzleti kapcsolódást folyamatosan építeni, ápolni, erősíteni kell az év folyamán.
Ellenkező esetben elfelejt a beszállító, mással szerződik a stratégiai partner, az ügyfélkörről nem is beszélve. Aki tudatosan építi a kapcsolatait, az tisztában van vele, hogy a networking nem sprint, hanem maraton.
Ha belegondolsz, egész évben lehet indokot találni az uborkaszezonra.
Szeptembertől iskolakezdés, újra sok a munka, jön az év végi hajrá, aztán az ünnepek, évtervezés, tavaszi hajtás, nyaralás és körbe is értünk. Kifogást az év 365 napján találhatsz.
Minden csak nézőpont kérdése. Úgyhogy jobb, ha inkább rátérünk arra a szemléletmódra, ami az uborkaszezon mantrázása helyett valóban működik a networkingben.
“De a vállalkozók nyáron és év végén szabadságra mennek, nem?”
A legtöbben valóban vesznek ki szabadságot, de ez ritkán jelent 1-2 hét távollétnél többet. Például a BCC lassan 15 éves működése alatt még nem találkoztunk olyannal, aki június 1-től augusztus végéig nyaralna.
A minőségen alapuló kapcsolatépítésre nyitott vállalkozók többsége egész évben
foglalkozik cégépítéssel, fejlesztéssel, stratégiával;
amihez szorosan kapcsolódik a networking;
ezért szívesen ismer meg potenciális új partnereket, beszállítókat.
Ne azokra fókuszálj, akik az uborkaszezonra hivatkozva homokba dugják a fejüket. Inkább kapcsolódj olyanokhoz és tedd ezt olyan közegben, akik és ahol pontosan értik, hogy az üzleti kapcsolatépítés nem évszak vagy időjárás kérdése.
De hadd adjunk néhány kézzelfogható tippet, ha épp most szeretnéd elkezdeni az aktivitást.
Networking tippek az év 365 napjára
Ezek olyan teendők, amiket még ma megtehetsz, és még csak pénzbe sem kerülnek.
Hívj fel 3 olyan üzleti ismerőst, akivel rég nem beszéltél
Ők lehetnek korábbi ügyfelek, partnerek, beszállítók, bárki, akivel egy konferencián vagy eseményen összefutottál. Fontos, hogy ne eladni akarj, hanem kapcsolódni, érdeklődni. A legtöbb jó dolog így indul.
Kérdezz rá, van-e kedvük beszélgetni kötetlenül, átnézni ki-kihez keres kapcsolódást.
Nézz körbe, milyen networking eseményekre tudsz elmenni
Valószínűleg pár perc kereséssel találni fogsz olyan kapcsolatépítő rendezvényeket, meetupokat, amik passzolnak az érdeklődésedhez. Érdemes akár többet is kipróbálni.
A networking abban a közegben tud igazán működni, ami szinkronban van a működéseddel, az értékrendeddel. Márpedig ezt csak tapasztalati úton lehet megtalálni.
Frissítsd a bemutatkozásod
Egy nyerő egyperces bemutatkozás alapvető fontosságú ahhoz, hogy kapcsolódni tudj másokhoz. Gondolj rá úgy, mint egy előzetes, aminek egyedüli célja az érdeklődés felkeltése, és hogy minél többektől kapj ajánlást.
Ne bonyolítsd túl. Legyen benne a neved, a tevékenységed, és semmiképp ne hagyd ki azt, hogy kikhez keresel kapcsolódást.
Útravalóként még egy networking tipp
A networking sosem megy hosszú szünetre. De azt te magad döntöd el, hogy az uborkaszezon téveszméje miatt kihagysz-e értékes lehetőségeket. Mert a szezonalitás éppúgy lehet kifogás, mint ugródeszka is.
Ha te is értékalapú kapcsolatépítésben gondolkodsz, nézz körül nálunk.
Szívesen látunk egy kötelezettségmentes üzleti reggelin, ahol élőben láthatod, hogyan is működik mindez a gyakorlatban.
...és kötelezd el magad később!
Székhely: 2636 Tésa, Petőfi u. 16.
Adószám: 23087251-2-13, Cégjsz.: 01-09-952315
Bank: K&H Bank 10401196-50526781-83531000
Tel: +36 70 615 27 03
H-Cs: 13:00-16:00
P: 09:00-11:00