3+1 networking tévhit, amivel lábon lőheted magad vállalkozóként


Networking tévhitek és valóság. Üzleti kapcsolatépítés, ami tényleg működik még akkor is, ha most szeretnéd elkezdeni. Olvasd el a cikket és láss tisztán.


Vajon a networking tényleg csak a nagydumások sportja? Ha még nincs kiterjedt kapcsolatrendszered, akkor inkább el se kezdd? Vagy ezek csak olyan tévhitek, amiket jó lenne tisztázni, mert értékes lehetőségektől fosztanak meg?

A cikkben lerántjuk a leplet a 3+1 leggyakoribb networking tévhitről, és felfedjük róluk az igazságot. Olvasd el a cikket, ha téveszmék helyett tisztán szeretnéd látni, miként profitálhatsz az üzleti kapcsolatépítésből vállalkozóként.

Tévhit #1: Networking = eladás

„Nincs időm felesleges körökre. Ha nem lesz rögtön ügyfél, akkor nem éri meg.”

Ez a hozzáállás nagyban gátolja, hogy fenntarthatóan profitálni tudj az üzleti kapcsolatépítésből. Tevékenységi körtől függetlenül. Aki azonnal eladni akar, az rövid távon gondolkodik és eszerint viselkedik.

A “haknizok, nyomulok, csak magamról beszélek” attitűddel legfeljebb azokat vonzod be, akik szintén így működnek. Viszont egy minőségi kapcsolatrendszerben gondolkodó cégvezetőt értékadással tudsz megnyerni. Mert a networking nem eladás, hanem

  • kapcsolódás,
  • érdeklődés,
  • értékadás.

Jó gondolkodás: “Minél többet adok, idővel annál többet nyerek. A networking nem sprint, hanem maraton.”

Kapcsolódó tévhit: „Ez valami MLM, szektás kör?”

Sokan keverik a strukturált networkinget a régi MLM-es mintázatokkal. Pedig egy jól szervezett kapcsolatépítő közösség transzparens, értékalapú és nem nyomul. Mert ideális esetben a tagok egymáshoz kapcsolódnak, nem toboroznak.

Tévhit #2: A networking csak a nagydumásoknak való

„Introvertáltként nekem nem megy a small talk reggel 9-kor széles mosollyal.”

Sok kiváló szakember zárkózik el a networkingtől, mert azt hiszi, ehhez extrovertáltnak, harsánynak, erőszakosnak kell lenni. Pedig nálunk BCC-n belül is számos olyan
networking sikersztorittalálsz, ahol a vállalkozó alapvetően introvertált személyiség.

Nem kötelező harsánynak lenni ahhoz, hogy kapcsolódni tudj másokhoz. Az önazonosság kifizetődőbb. A networking nem a hangosakról szól, hanem a figyelmesekről, akik

  • odafigyelnek,

  • kérdeznek,

  • kíváncsiak.

Láss csodát, pontosan emiatt maradnak meg mások fejében és működik náluk a networking.

Jó gondolkodás: „Nem kell szerepbe bújnom. Elég, ha önazonosan vagyok jelen.”

Tévhit #3: Nekem nincs kapcsolatrendszerem

„Hogy ajánljak bárkit, hisz még el sem kezdtem ezt a networking dolgot?”

Valahol érthető a gondolat, pláne ha még csak ismerkedsz az üzleti kapcsolatépítéssel. Csakhogy a kapcsolatrendszered nem statikus dolog. Hanem olyasmi, amit minden egyes beszélgetéssel, találkozással, interakcióval építesz.

Ráadásul sokszor sokkal több kapcsolattal rendelkezel, mint hinnéd. Csak nem kapcsoltad még össze fejben, ki kit tudna segíteni. Senki nem születik feketeöves networkernek. De tanulással, gyakorlással, kitartással bárki azzá válhat.

A BCC 15 éves működése alatt sok tucat tagunk indult úgy, hogy „én itt nem ismerek senkit”. Mára sokan közülük vérbeli networkerekké váltak és folyamatosan találnak rájuk a lehetőségek

  • családi-baráti körben,

  • a gyerek ovis csoportjában lévő szülőkkel,

  • a lakókörnyezetükben,

  • sportolás alatt,

  • és még sorolhatnánk.


Jó gondolkodás:  “A networking tanulható, fejleszthető. Csak el kell kezdeni és konzisztensen működtetni kell.”

Tévhit +1.: Majd ha lesz időm…

„Majd ha több nyugi lesz a cégben, akkor belevágok.”

Legyünk őszinték, ha nem priorizálsz, mindig lesz valami, ami közbejön. Télen az ünnepek, tavasszal az ügyfelek, nyáron a szabadság, ősszel a sulikezdés, év végi hajrá, és körbeértünk.

Cégvezetőként a naptár hamar betelik feladatokkal. Csak az a nem mindegy, hogy milyen fontosságú feladatokra fordítod az idődet. A networkingre azért éri meg időt allokálni, mert

  • vevőket,

  • beszállítókat,

  • stratégiai partnereket,

  • minőségi kapcsolatokat,

  • barátságokat “hozhat a konyhára” úgy, hogy közben remekül érzed magad.


Jó gondolkodás: “A networking befektetés. Ha működteted, akkor jobb a megtérülése, mint bármelyik állampapírnak.”

Konklúzió

Az üzleti kapcsolatépítés valójában nem bonyolult, csak sokan annak próbálják beállítani. Bízunk benne, hogy mostanra tisztábban látod a képet és magad mögött hagytad azokat a networking tévhiteket, amik csak visszahúznának.

Nem kötelező az 1000 fős kapcsolatrendszer, sem a hangos fellépés. Csak nyitottság, következetesség és megfelelő szemlélet. Ha készen állsz megtenni az első lépést

Tévhitmentesen. Időhúzás nélkül. Érték alapon.

Vissza a blogbejegyzésekhez

Kedvet kaptál? Kipróbálnád, milyen az élet a BCC-n belül?

Vegyél részt most egy üzleti reggelin

...és kötelezd el magad később!



Business Contact Community Kft.

Székhely: 2636 Tésa, Petőfi u. 16.

Adószám: 23087251-2-13, Cégjsz.: 01-09-952315

Bank: K&H Bank 10401196-50526781-83531000

Tel: +36 70 615 27 03

H-Cs: 13:00-16:00

P: 09:00-11:00