Kalácska Viola – VIOL Design
július 19, 2021
Klausz Norbert – Lakás Market
augusztus 9, 2022

3 vállalkozótípus, akiknek a könnyű ügyfélszerzésről szól a BCC Üzleti Reggeli

vallalkozo-tipusok

10 év alatt lehetőségünk volt megismerni rengeteg vállalkozói típust. Vannak, akiknek a könnyű ügyfélszerzés adott. Hiszen olyan terméket, vagy szolgáltatást kínálnak, amely épp hiánycikk, vagy egyediek a piacon. De mi van azokkal, akik tömegcikket forgalmaznak? És a félénk személyiségek? Mindenki megtalálja a Szent Grált a networkingben?

Azon vállalkozásoknak is, akik tömegárut, vagy épp nagyon speciális terméket értékesítenek, egyaránt komoly segítséget nyújt a BCC networking. Erre bizonyíték, hogy van olyan tagtársunk, aki egy év alatt megháromszorozta a bevételeit, csupán a BCC-nek köszönhetően.

Fotós, állattenyésztő, kendertermesztő, tisztítószer értékesítő, szoftverfejlesztő, vagy épp társasjátékos kávézó tulajdonos? Tök mindegy, a lényeg, hogy gondolkozz úgy, ahogy mi!

Aligha kell ecsetelni, hogy miért mondjuk a könnyű ügyfélszerzés alappillérének a BCC Üzleti Reggelijeit. Legyen szó online, vagy épp offline alkalomról.

De nem minden vállalkozót várunk a kötelékünkbe, a networking nem való mindenkinek. Vannak olyan személyiségtípusok, akik egyszerűen nem tudnak beilleszkedni a közösségbe, nem tudják felvenni a BCC fonalát. Nekik sem a networking sem a könnyű ügyfélszerzés nem lesz egyszerű.

A mögöttünk álló 10 évnyi networking alatt sikerült kiismernem a különböző cégvezető típusokat. Ez alapján én 3 személyiséget látok, akik bármilyen körülmények között jól fogják magukat érezni nálunk, a BCC-ben. Ezzel együtt pedig ki tudják maxolni az Üzleti Reggelikben rejlő lehetőségeket. Igen, a profitra gondolok.

1. Típus: a közösségi ember, akinek nem a könnyű ügyfélszerzés az elsődleges célja

Vállalkozónak lenni egy magányos szakma, de nem akkor, ha csatlakozol a BCC-hez. Sokan azért alapítottak céget, mert a saját utukat akarták járni, nem szerettek volna főnököt, aki megmondja, mikor mit csinál. Ez szuper! (Helyette megmondja a könyvelő, az ügyvéd, a tanácsadó és maga az ügyfél J) Az ilyen embernek nagyszerű érzés az önállóság. Viszont arra is szüksége van, hogy a sikereit megoszthassa másokkal.

Ez az egyik oka, hogy még az ilyen magányos farkasok is szeretnek köztünk lenni. Hiszen mi lenne motiválóbb annál, mint amikor egy hozzád hasonló vezető elismeri a munkásságod. Sőt, ha elakadásod van, akkor adott esetben még segít is?! Főnyeremény!

Amikor „minőségi” emberekkel veszed körül magad, akkor bőven megvan az ösztönzés, hogy Te magad minél hasznosabb tagja légy a csapatnak. Nekünk a BCC-nél éppen ilyen csapattagjaink vannak mind a fővárosban, mind vidéken. Időnként persze mindenkinek vannak elakadásai, de mi arra is kínálunk megoldást. A Növekedj a válságban cikksorozatunk nemcsak a könnyű ügyfélszerzésben segít.

2. Típus: a networking a vérében van.

Vannak olyan cégvezetők, akik már a vállalkozásuk elindításakor kiemelt figyelmet szenteltek az ajánlásokra. A networkinget már be sem kell bemutatni nekik, hiszen az életük szinte ekörül forog. Bár nem biztos, hogy minden esetben tudatosan csinálják, de mivel az ajánlásokból építették fel a cégüket, már értik, hogy mennyire jó használni ezt a fegyvert. Itt jön képbe a BCC. Mi segítünk ebben, hogy az egész valóban egy tudatos folyamattá váljon.

Ehhez pedig a networking mellett folyamatos képzéseket adunk, ahol fejleszthetitek a tudásotok. Az igazán profi networkerek minden alkalmat megragadnak, hogy a kapcsolati rendszerüket bővítsék.

A kapcsolati tőke ezeknek a vállalkozóknak többet ér, mint bármi más. Ők tudják, hogy az ajánlásokat hogyan értékeljék. Tudják, hogy a könnyű ügyfélszerzés egyik legjobb útja, ha mások segítenek összekötni őket a vásárlókkal. Természetesen ugyanez vissza is működik. A profi networking mágusok bármikor készek megosztani a saját – egyébként durván kiterjedt – ismertségi körüket bárkivel, ha tudják, azzal hozzájárulhatnak a másik sikereihez.

Nekik ez teljesen természetes, hiszen ez a networking.

3. Típus: A könnyű ügyfélszerzésben a folyamatos terjeszkedést látja

Magyarországon sok cégvezető él abban a hitben, hogy ők már a csúcson vannak, nincs hova tovább fejlődniük. Remélem Neked mondanom sem kell, hogy ez egész egyszerűen hülyeség. Mindig van új termék, mindig változik a piac, folyamatosan fejlődik a világ. Így Neked egy pillanatig sem szabad azt hinned, hogy van időd lazítani. A növekedés egyik alapja nálam az önfejlesztés. Mindig járj a szegmensed élén, legyen szó termékfejlesztésről, vagy épp a szolgáltatásaid minőségéről.

Elakadtál és nem tudod, hogyan indulj el a fejlődés útján? Ebben a cikkben írok róla bővebben.

Visszatérve azokhoz, akik fejlődni vágynak. Az ilyen típusú vállalkozóknak nem feltétlenül a könnyű ügyfélszerzés a fő motiváció, amikor networking rendezvényen részt vesznek. Sokkal inkább az ügyfélkört, illetve az üzleti partnereit szeretnék megszűrni. Tudják, hogy több pénzt csak úgy fognak keresni, ha áldoznak a kapcsolati tőke bővítésére. Emellett pedig a tudásukat is igyekeznek a lehető leghatékonyabb módon bővíteni. Ezért szinte minden BCC képzésen részt vesznek. Mert ők tudják, ezzel két legyet ütnek egy csapásra. Hiszen a képzéseinken ugyanúgy lehetőség van networkingre, kapcsolatépítésre, mint az Üzleti Reggeliken.

Van még egy nagyon fontos dolog, amelyről eddig nem beszéltem. Nekünk a BCC-nél nincs minden vállalkozóra szükségünk. Furán hangzik, de ettől még igaz. Hozzánk csak azok csatlakoznak, akik valóban tudják, mit akarnak. Tisztában vannak azzal, hogy mit szeretnének elérni a BCC segítségével és ehhez készek mindent meg is tenni. Ezt mi már abban a pillanatban tudjuk, hogy ki lesz valóban hasznos tagja a csapatunknak, mikor még nem döntötte el véglegesen, csatlakozni kíván-e hozzánk. Mégis honnan tudjuk? Egyszerűen az alábbiaknak „felel meg”:

•             Nem kér részletfizetést,

•             Mer kérdezni,

•             Meg tudja fogalmazni, hogy mit vár a BCC-től és hova akar eljutni, a saját vállalása mellett,

•             Akar rendszerben gondolkodni, tud kereteket létrehozni,

•             Nem akar mindenkit ügyfélnek,

•             Képes nemet mondani,

•             Tud példát mutatni.

Összességében az elmúlt 10 év alatt a BCC-ben rengeteg vállalkozó megfordult már. Sokan próbálták a networkinget a saját „ízlésükre” szabni. Bőven a fenti három vezetői típuson kívül esők is. De azt látjuk, hogy azok maradnak hosszú éveken át a tagjaink, azok fognak valóban profitálni az Üzleti Reggelikből, akik a fenti 3 szellemiséget vallják. Te melyik típusba sorolnád magad?